tisdag 30 augusti 2011

vardagslyx istället för tapetklister

Egentid! 
Bara ordet får mig att andas ut, pausa, gå ner i puls...eller?
Jag älskar verkligen min familj, villkorslöst, oändligt
Men ibland kan det vara skönt med en stund för sig själv, 
det behöver inte vara i ensamhet utan kan vara bland andra människor, 
men utan krav.
En del av min så kallade egentid spenderas i affärer, kanske inte helt oväntat?
Jag gillar kvällsshopping då vardagsstressen har lagt sig.
 De som haft bråttom hem till tvätt, matlagning och dagishämtning 
har gått hem och förhoppningsvis gått ner i varv.
De som snabbhandlat innan fotbollsträning, simskola och balettlektioner 
sitter nu lugnt och suckar stolt över sina avkommor. 
Det är oftast inga köer och de flesta är loja och lagom tillfreds.

I går kväll när maken satt ännu några meter väv i sonens blivande nya rum
tog jag bilen och körde en tur till Höllviken.
På gallerian hittade jag lite kläder till barnen, på In Vogue fyndade jag lite Isay-linnen till mig.

Sedan körde jag bort till Linda på
exklusivvardag.se
ett ställe som jag verkligen rekommenderar!
Finns på nätet men har även SHOWROOM i Höllviken.

Jag kom bland annat hem med

Pippi-kofta från Rut m.fl.

Leggings från Cream

Snyggt linne från repeat , dessutom på rea!
Perfekt under kavaj eller Lovely Knit



Bilderna har jag lånat från just
exklusiv vardag






3 kommentarer:

  1. Egentid är riktigt nice. Behövs inte mycket för att fylla på batterierna igen. Pippikoftan var ju hur fin som helst :-)!!

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart att Shoppa när "hetsen" lagt sig...
    Wow,sååå fina kläder du köpt/Kram pårej go du!

    SvaraRadera